Afscheid!

Maar een afscheid zonder traantjes, want het is niet echt een afscheid.

Anderhalf jaar geleden begon ik met deze blog om onze avonturen doorheen minimalisme te documenteren. Het is één van de boeiendste trajecten van mijn leven geweest en een heel leerrijke ervaring. Ik heb feit van fictie leren onderscheiden, en hoofdzaak van bijzaak. Ik kreeg een klare kijk op mijn leven en heb naar aanleiding daarvan enkele grote levensbeslissingen kunnen nemen die ik anders niet gedurfd had.

Ondanks al dit enthousiasme (nog steeds!) rond minimalisme, heb ik besloten om deze blog stop te zetten. De reden hiervoor is dat minimalisme een deel van ons dagelijks leven geworden is. Het is in ons leven geïntegreerd, en eigenlijk sta ik er niet meer bij stil dat we minimalisten zijn. Het is onze levensstijl. De initiële vonk om erover te schrijven is geminderd, maar ik merkte recent een nieuwe vonk op die mij aanmoedigt om over ruimere onderwerpen te schrijven. Over zaken die me nauw aan het hart liggen en die sinds het minimalisme naar de voorgrond getreden zijn in mijn leven. Dat zijn zaken als connecties met de medemens en de natuur, mentaal en fysiek welzijn, ecologisch en biologisch leven, genieten, eenvoud en de kleine zaken des levens.

Nu had ik dat hier gewoon kunnen verder bloggen, maar ik hou van een frisse start. Om die reden verhuis ik naar mijn nieuwe blog: www.meanderen.be. Deze blog blijft voorlopig nog in cyberspace, wie weet raakt iemand alsnog overtuigd van de boodschap van het minimalisme. En als het troost kan bieden: ook op Meanderen.be zal minimalisme aan bod komen, het is nu eenmaal deel van ons dagelijks bestaan ;)

Geef een reactie

