Minimaliseer je kast: wasmiddelen

Deze week de reeks minimaliseer-je-kast komen de wasmiddelen aan bod. (Lees hier over de poetskast, hier over de badkamerkast en hier over de voorraadkast.) Dit zal een korte post worden aangezien er bij ons niet veel in die kast staat!

Wel even vermelden dat wij geen job uitoefenen waarbij we vettigheid uit de kleren moeten krijgen. En dat wij ook geen kinderen hebben en dus geen ervaring hebben met de daarbij horende vlekken :) Wel heb ik zelf buiten gewerkt, dus kan ik met zekerheid zeggen dat modder, vuil en zweetluchtjes verdwijnen met deze aanpak.

Voor de was zijn wij ook overgeschakeld op home-made producten. Dit recept van Green Evelien helpt je op weg. Alleen maak ik het nog eenvoudiger: ik doe er geen sodakristallen bij, dan kan ik hetzelfde product gebruiken voor lichte en donkere was. Ook de etherische olie laat ik achterwege. Daarnaast hebben we wasnoten, die ik nu en dan gebruik voor de donkere was. Ik hoorde geruchten dat de noten soms vlekken laten op lichte was en dat is ook niet de bedoeling :)

En dat is al wat we gebruiken. Daarmee houden we onze kleren fris en proper. Als de kleren uit de was komen, hangen we direct alles aan het droogrek of aan een kapstok om te drogen. Die laatste kunnen dan met kapstok en al direct de kast in eens ze droog zijn, lekker makkelijk :)

4 gedachten over “Minimaliseer je kast: wasmiddelen

      1. Ik bedoelde dat ik er nu eigenlijk niet echt mee uit de voeten kan omdat ’t uiteindelijk kleding toch grauw maakt, helaas. Ik ben nog steeds een beetje op zoek naar een goed wasmiddel voor alles. Wou dat ik het zelf kon maken maar kom steeds weer uit bij dingen van de winkel helaas.

        Like

Geef een reactie

