Wat zit in mijn Capsule Wardrobe?

Vreemd eigenlijk. Hoe minder spullen je hebt, hoe minder je nodig hebt en hoe blijer je wordt van wat overblijft. Zo ook met kleren. Elke paar weken is er weer een kledingstuk waarvan ik bedenk dat ik ‘m eigenlijk niet meer hoef.

In juni vorig jaar vergeleek ik mijn kledingkast met die van Project333. Om redenen die ik eerder omschreef, doe ik zelf niet mee met een roterende capsule wardrobe. Maar ik moedig iedereen aan om deel te nemen als je interesse hebt om een kleinere én fijnere kleerkast te creëren, met minder keuzestress over wat je kan aantrekken ’s morgens!

Intussen zijn we alweer tien maand verder en ziet mijn kleerkast er nog lichter uit. Mijn streefdoelen heb ik sindsdien aangepast, aangezien ik met minder toekom. Een overzicht!

topjes / bloes / t-shirtsbehaald!
Vorig jaar 14, nu 4.
Streefdoel: 4 zwarte topjes. Ik heb afscheid genomen van bloezen (ongemakkelijk!) en t-shirts (enkel nog in vrijetijd :)

trui / shirt lange mouwen – behaald!
Vorig jaar 13, nu 9.
Streefdoel 9: 2 wintertruien, 3 cardigans en 3 shirts met lange mouwen + 1 thermoshirt.

broek – behaald!
Vorig jaar 7, nu 4.
Streefdoel: 4 zwarte broeken.

rok – behaald!
Vorig jaar 3, nu 0.
Streefdoel 0.

jurk
Vorig jaar 9, nu 5.
Streefdoel 3: 1 zomerjurk, 1 winterjurk en 1 avondjurk.

kousenbroek – behaald!
Vorig jaar 6, nu 2.
Streefdoel 2: 1 opaak grijze en 1 beige.

jas – behaald!
Streefdoel 3: 1 voor tussenseizoen, 1 winter- en 1 regenjas.

sjaal – behaald!
Vorig jaar 5, nu 3.
Streefdoel 3: 1 voor winter en 2 voor tussenseizoen.

schoeisel
Vorig jaar 11, nu 7.
Streefdoel 6: 1 paar platte laarzen, 1 paar allstars, 1 paar ballerina’s, 1 paar teenslippers, 1 paar wandelschoenen, 1 paar pantoffels.

accessoires
1 riem / 6 ringen / 6 paar oorringen / 3 kettingen / 2 uurwerken / 1 handtas / 1 paar handschoenen

niet meegerekend
ondergoed, sokken, pyjama, sport-, vrijetijd- en reiskledij.

totaal
57 items of een gemiddelde van 15 items per seizoen! We zijn op de goede weg naar onze permanente capsule wardrobe :)

Geef een reactie

