Een kleine maar fijne handtas

Stiekem ben ik een beetje een voyeur: ik hou van blogposts en filmpjes waar mensen een blik bieden in hun persoonlijk leven. Op YouTube vind je talloze rondleidingen in minimalistische huizen, kijkjes in capsule-kleerkasten en mensen die bereidwillig hun keukenkasten voor je opentrekken. Het is leuk om een stukje van iemands leven te zien dat normaal verborgen blijft. Deels uit nieuwsgierigheid, maar voornamelijk omdat het zo inspirerend is. Hoog tijd om eens wat terug te geven: vandaag is het mijn beurt!

We starten klein: mijn handtas. Figuurlijk maar ook letterlijk klein, want mijn handtas is niet groot. Toch zit er alles in wat ik nodig heb en staat ie altijd paraat om te vertrekken. Enkel gsm erin en vertrekken maar. Erg handig!

Mijn handtas binnenstebuiten…

Portefeuille. Geld, bankkaarten, identiteitskaart en rijbewijs. Vervoersbewijzen, klevers ziekenkas, pleisters, inentingskaart en pasfoto’s. Vier klantenkaarten van winkels waar ik regelmatig kom, verder heb ik geen klantenkaarten.
Sleutelbos.
Kleur- en stijlboekje. Sinds ik een kleur- en stijlanalyse heb laten doen hou ik het boekje steeds op zak voor als ik ga shoppen (wat niet vaak voorvalt ;)
Notitieboekje + pen. Om ideeën, ontwerpen, to-do lijstjes of andere zaken te noteren. Ik maak gebruik van de handige Midori Planner die je kan personaliseren. Ik heb drie boekjes zitten: een voor ontwerpen, een voor hersenspinsels en een voor lijstjes en toekomstplannen. Daarnaast ziet ie er ook leuk uit met zijn Indiana-Jones-avontuurlijk-achtige look :)
Gsm-zakje. Zit steeds in mijn tas om mijn gsm te beschermen tegen sleutelkrassen.
Muntjes.
Mini-apotheek.
Nagelsetje met spiegel.
Stoffen zakdoek. Omdat ik geen papieren zakdoeken wil gebruiken.
Ritstasje. Handig als je onverwacht boodschappen gaat doen: ecologisch (wegens geen gebruik van plastic tassen) en bovendien steviger dan plastic! (En in mijn geval ook een leuke herinnering aan onze reis naar Australië!)

Hoe ziet de inhoud van jullie handtas eruit?

Geef een reactie

