Voor & Na – Bovenverdieping

We zijn er trots op, op onze effort om ons huisje te vereenvoudigen. Toegeven, het is een voortdurend proces: telkens ik een kast opentrek kijk ik snel of er iets ligt wat ik al een tijd niet meer benut heb. Maar we kunnen stellen dat het gros van de overbodige spullen intussen de deur uit zijn. Een ideaal moment om een voor & na te tonen van onze bovenverdieping!

gastenkamer

Gastenkamer

Herinner je nog de blogpost over onze gastenkamer? We waren enkele maanden geleden op zoek naar een betere invulling van deze ruimte. Oorspronkelijk was het een gastenkamer gevuld met kasten vol gerief. Daarna werd ie omgetoverd tot bureel/man cave/gastenkamer om tot de constatatie te komen dat we de kamer nog steeds amper gebruikten. Ok, dan maar terug naar gastenkamer met enkel een matras!

hal

Hal

In de hal stond een goed gevuld boekenrek, een zetelbed en een leeslamp. Het was een knus leeshoekje dat we -je raadt het al- nooit gebruikten. Intussen zijn de boeken weg en verkochten we het boekenrek online. De leeslamp ging naar de kringloop en met het zetelbed (dat aan herstelling toe was) hebben we iemand blij gemaakt. Leuk!
Om de leegte in de gang op te vullen hebben we er onze zitzak geplaatst. Zo hebben we nog steeds een plekje om de wasmand te zetten :) En als er bezoek komt slepen we de zitzak naar de gastenkamer, et voila: de gasten hebben instant zit-faciliteiten!

slaapkamer

Slaapkamer

Oorspronkelijk stonden hier nog twee dubbele kledingrekken en een bureau (a.k.a. make-up tafel) die intussen weg zijn. Resultaat: een zee van ruimte, minder stof en makkelijk in onderhoud, wat toch belangrijk is in de slaapkamer.

Oh de luxe…

Ondanks al deze veranderingen, hebben we aan ons dagelijks leven niets veranderd. We komen niets tekort en hoeven niet aan luxe in te boeten. Integendeel! Ik vind het zalig dat ik onze bovenverdieping op 5 minuten kan afstoffen, 15 minuten om te stofzuigen en nog eens 15 minuten om te dweilen. Op 35 minuten een ganse verdieping poetsen, da’s pas luxe!

2 gedachten over “Voor & Na – Bovenverdieping

  1. Dat hadden wij met onze zolder. Van onbegaanbaar tot tv-kijk-kamer tot lege ruimte tot onze slaapkamer met alleen ons bed en een lampje erin. Toen ik onverwacht zwanger was van de derde, was ik zo blij dat ik in een middag ons bed er neer kon ‘gooien’ en van onze oude slaapkamer een kinderkamer kon maken. Stel dat ik nog een hele zolder met ‘gerief’ (vind dat zo’n leuk woord) had gehad, dan hadden we toch een klein probleempje gehad.
    Heerlijk hoor, die ruimte!

    Like

    1. Toch grappig dat het bij iedereen een proces in stappen is hé. Blijkbaar kunnen we niet zeggen ‘ik heb die ruimte voorlopig niet nodig, ik laat het gewoon leeg’. We hebben precies een drang om alles op te vullen. Maar zoals je zegt: zalig als je die ruimte dan plots wél kan benutten!

      Like

Geef een reactie

