Een nieuwe ochtend routine

Lezen over andermans ochtend routines is zalig! Ze bieden een kijk in hun leven en hun gewoontes. Dankzij verschillende aanstekelijke routines die ik gelezen heb, werd ik geprikkeld om ook mijn ochtenden te herzien.

Vroege vogel

Ik ben altijd al een vroege vogel geweest, al heb ik dit lang verloochend. Als tiener en twintiger is het cool om laat naar feestjes te gaan en tot ’s middags in je nest te liggen stinken. Maar als ik eerlijk ben, heb ik steeds genoten van de ochtend. Lekker rustig en stil, met weinig prikkels. Een moment waarin je je zin kan doen. Bovendien hou ik van het gevoel dat de ganse dag voor mij ligt en alles nog kan gebeuren. Lekker spannend :) Om volop te genieten heb ik mijn nieuwe routine zo opgesteld dat ik de eerste uren van mijn dag ongestoord zaken doe die ik belangrijk vind.

Een standaard ochtend ziet er bij mij zo uit…

5:30 Opstaan met de Axbo wekker (zalig toestel dat registreert wanneer je in je lichte slaap komt en je dan zachtjes wakker maakt!) om dan direct een groot glas water te drinken. ’s Nachts zweet je veel, daarom wil ik ’s morgens mijn lichaam hydrateren. Hoewel ik mij nooit dorstig voel, doet het water deugd!
05:35 Ik begin mijn koffie ritueel (french press) en dek de ontbijttafel. Dan geef ik de kat eten terwijl ik met haar praat.
05:45 Ik vul mijn Desire Planner in terwijl ik mijn koffie slurp.
06:00 Diederik vergezelt mij. De gsm is verbannen van de ontbijttafel, dus babbelen of lezen we terwijl we onze smoothie of havermout verorberen.
06:30-07:00 Diederik vertrekt (afhankelijk van ons humeur kan dit vroeger of later zijn :) en dan trek ik naar boven voor een meditatie van 10 minuten. Daarna doe ik de zonnegroet enkele malen. Dan verfris ik mij en kleed ik mij aan. Tot slot geef ik mezelf tijd om rustig een boek of tijdschrift te lezen. Deze tijd is internet-vrij, want ik wil offline genieten.
09:00 Ik bekijk mijn mails en mijn to do’s en maak mijn planning voor die dag.

Dit is een zeer aangename en zachte manier om aan mijn dag te beginnen. De eerste uren zitten vol zaken die ik belangrijk vind en graag doe. Als ik ze ’s morgens niet doe, kom ik er de rest van de dag niet meer toe. Het is een manier om mijn dag in balans te starten op mijn eigen ritme.

En jij? Hoe ziet jouw ochtend routine er uit?
PS. Ook zo gefascineerd door andermans ochtenden? Dan zal je mymorningroutine.com zeker appreciëren!

Geef een reactie

