Geluk is te koop

Goede job, pracht van een vent, leuke woonst. Alles was perfect. Toch kon ik tot begin 2014 amper ademen. Ik was mij bewust dat ik niet gelukkig werd van materiële zaken, maar bij gebrek aan beter kocht ik nu en dan iets nieuw om te genieten van de aankoop-roes. Ik wist dat die roes over zou gaan en ik nadien met een schuldgevoel zou zitten, maar ik voelde me leeg en ik moest die leegte opvullen, al was het tijdelijk in de vorm van een aankoop.

In januari 2014 raadde iemand mij het boek aan geschreven door Tammy Strobel: ‘You Can Buy Happiness (and It’s Cheap!)’. Onmiddellijk kocht ik het boek. Dit maal niet voor de roes van de aankoop, maar voor het langdurig leesgenot. Al snel was het boek uit en veranderde het mijn leven.

Tammy vertelt over haar ervaringen en haar weg naar een simpeler leven in een klein huis. Ze is een grote inspiratie voor mij en ik sindsdien ben ik trouwe lezer van haar blog. Ik werd ondergedompeld in de wereld van tiny living en minimalisme. Een tegenbeweging tegen het materialisme waar ik zo ongelukkig van werd. Voor het eerst voelde ik me begrepen en opgelucht: ik ben niet alleen, er zijn nog mensen zoals mij!

Sindsdien ben ik gaan minimaliseren en voel ik me beter dan ooit tevoren. Maar het boek van Tammy heeft nog steeds zijn plekje in mijn boekenrek: de eerste baksteen naar mijn nieuwe leven. Tot morgen kan je Tammy’s e-boek aankopen voor slechts 99 cent. Meer info hierover op www.rowdykittens.com.
Het boek is in het Engels, maar zeer toegankelijk. Ik raad het iedereen aan die twijfels heeft over onze materialistische wereld en de drang naar meer, groter en sneller.

Geef een reactie

