Steek routine in je kleding en je was!

Aangezien het huishouden doen niet tot mijn favoriete bezigheden behoort, doe ik er alles aan om die taken te stroomlijnen: gemakkelijk en snel is de boodschap.

Wekelijks de kleren wassen bijvoorbeeld. Om tegen te gaan dat ik elke dag de was moet insteken, uithalen en ophangen (we hebben geen droogkast), hebben we een routine ontwikkeld die we intussen jarenlang toepassen. Getest en goedgekeurd!

Werk
Ik beperk mijn werkoutifts tot twee per week. Ja, dit wil zeggen dat ik dezelfde outfit meer dan één keer draag. Uiteraard vervang ik sneller als mijn kleren vuil of bezweet zijn, maar meestal is een nachtje uitluchten voldoende om ze de dag erop opnieuw aan te trekken.

Vrijetijd
Zodra ik thuis kom spring ik in mijn comfy kledij. Zo spaar ik mijn mooie werkoutfits en zit ik comfortabeler in de zetel. Daarnaast draag ik ook een sportoutfit naar de yoga.

In totaal draag ik dus twee werkoutfits en twee vrijetijdsoutfits per week. Diederik ook. Doe daar nog wat pyjama, ondergoed, sokken en handdoeken bij en we krijgen netjes twee wasmachines gevuld per week: een donkere en een lichte. Perfect!
Soms een extra lading indien nodig.

De voordelen?
1. Minder was.
2. Minder slijtage aan de kleren.
3. Minder water- en elektriciteitsverbruik.
4. Minder tijd kwijt aan de was! Zalig ;-)

Een gedachte over “Steek routine in je kleding en je was!

Geef een reactie

